Artık bizim de bir ARG’miz var!

Haziran 10, 2008 at 1:15 am (ARG) ()

Sonunda bu yazıyı yazabildiğim için inanılmaz mutluyum. Bir süredir yurtdışında başlayan ARG’leri tanıtırken, Türkiye’nin ilk geniş çaplı ARG oyunu olan “Yaman Gezgin Kayboldu”yu tanıtamadığım için suçlu hissediyordum kendimi; ama açıkçası elimde “yeterince” bilgi olmadan, oyunun arka planında neler dönüyor bilmeden bir şeyler yazmak istemedim hiç. Oyunu yürüten 41? 29!‘un “Chief Happiness Officer”i Alemşah Öztürk sağolsun, proje hakkında aydınlattı beni.

Coco Star için yaratılan projenin fikri, reklam filminin yıldızı Yaman Gezgin’in kaybolmasına dayanıyor. Proje, yurt dışında yapılan, “kaliteli” dediğimiz ARG’lerin bile çoğunun sahip olmadığı özellikler barındırıyor: 11 site, 6 oyun, MSN botu, IVR hattı (özellikle bu konuya daha sonra değinmek istiyorum), Estore’da, Kitapyurdu’nda, Weblebi’de eserleri bulunan ve Facebook’ta her şeyiyle gerçekten var olan karakterler, Yaman Gezgin’i arama grupları, fotoğraflar, viral videolar, gazete ve blog yazarlarına giden kutular (Bu kutulardan birini edinememenin hüznü içerisindeyim), Coco Star paketlerinden çıkan ipuçları, muhteşem ödüller, gizli hediyeler… İş böyle olunca, bu ilk Türk yapımı ARG’nin 5 gün içinde tam 20.000 kullanıcıya ulaşması pek şaşırtıcı değil. Fark edeceğiniz üzere bu sayı, “süpermiş” dediğimiz bir çok ARG’de gördüğümüz oyuncu sayısının yaklaşık 250 katı (:

Proje, ana mecrası olan internetin yanı sıra, bu gerçekliği en etkili şekilde yaşatmak için geleneksel mecradan da destek alıyor. TV reklam filmi, basın ilanları, billboard ve doğrudan pazarlama çalışmaları ile desteklenen kampanyada gerçek telefon hattı ile telesekreter mesajı kullanıldığını da belirtmeden geçmeyeyim.

Proje Planı

Proje Planı

Oyun, Yaman Gezgin’in kaybolmasından önce başlıyor. Kullanıcılar, bloglar sayesinde Yaman’ı ve arkadaşlarını tanıyor; birlikte yaşadıkları maceraları okuyor. Her bir karakter ayrı metin yazarları tarafından yaşatıldığı için kendi aralarındaki ilişki bütün oyun boyunca canlı tutuluyor.

Oyunda yer alan her karakterlerin gerçekliğini desteklemek için her karakter ayrı ayrı takip ediliyor. Bu karakterler aracılığı ile oyuncularla iletişime geçiliyor. Karekterler, blogları veya Facebook hesapları üzerinden, yazılan hemen her şeye kişiye özel yanıt veriyor.

Oyun başladığında her şey kullanıcıları, www.yamangezginkayboldu.com sitesine yönlendiriyor. Yaman’ın masasından elde ettiğimiz ipuçları ile araştırma başlıyor. Oyunun yapısı gereği, bir yerde bululunan bir ipucu başka bir yerde kullanılarak kahramanımızın başına gelen hikaye örgüsünü ortaya çıkıyor.

Yaman Gezgin Kayboldu sitesinden Alagon Yatçılık’a ulaşan kullanıcılar, tekne kaptanının kendi için tutuğu seyir defterini buluyor. Belirli aralıklarla güncellenen kaptanın seyir defteri, oyunun hikayesi için çok önemli bir eser.

Kullanıcılar oyunun belirli aşamalarına geldiğinde, farklı mecraları kullanmalarını gerektirecek şeylerle karşılaşıyorlar. Örneğin, MSN üzerinden yazışarak telsiz istasyonundan gerekli bilgileri alıyor; bilgi edinmek için IVR ile telefon görüşmesi yapıyorlar. Her zamanki gibi buralara da, bulanlara ödül getiren, gizlenmiş çeşitli sürpriz oyunlar var.

Tüm bunların yanı sıra oyun gerek bloglara yazılan yorumlarla, gerek sahte, gerek gerçek kullanıcıların ortaya attıkları spekülatif haberlerle sürekli canlı tutuluyor. Oyuncuların tartıştığı, tanıştığı, oyuna katıldığı, ipuçlarını paylaştığı ortamlar sürekli izleniyor ve destekleniyor. Kullanıcı beklentilerine göre oyun şekillendiriliyor.

Projenin “mutfak” kısmında ise, çok yoğun çalışan 25 kişilik bir ekip mevcut. Bir çok ekip elemanı, kendi işlerinin yanısıra oyunculuk, seslendirme gibi alanlarda da projeye katkıda bulunmuş. Örneğin oyunda Alemşah Öztürk’ü “yeti” rolünde izliyoruz.

Oyunun trailhead’i olarak, içinde hindistan cevizi, harita, pusula, bilgi notu, basın bülteni CD’si, birkaç paket Coco Star ve Kaptanın Seyir Defteri adlı bir defterin bulunduğu kutu, gazete yazarlarına ve pazarlama iletişimi hakkında çalışan blogger’lara gönderildi. Bu kutulardan edinememenin hüznünü yaşadığımı tekrar belirtmek isterim.

IVR Hattı konusuna geri dönüp, bu konudaki heyecanımı paylaşmak istiyorum. En azından birkaç ARG oynamışsanız, genelde ABD’de üretilen projelerde trailhead sayfasından kayıt yaptırırken telefon numarası verip asla aranmama/sms alamama/herhangi bir numarayı arayamama ezikliğini yaşamışsınızdır mutlaka. İşte bu nedenle, bu projede ilk kez Hayati Sincap’ın kartını gördüğümde kalbimin küt küt attığını belirtmeliyim. Gerçekten oynadığım bütün ARG’lerde aradığım interaksiyonu, Yaman Gezgin sayesinde yaşadım. Karttaki numarayı gördüğüm an aradım, Hayati Sincap’ın eğlenceli yorumuyla Galapagos penguenleri hakkında bilgi aldım ve aldığım ipucunu oyunda kullanmanın sevincini yaşadım. Bana bu heyecanı yaşattığından, Yaman Gezgin çok değerli benim için.

Tekrar söylüyorum, bu yazıyı yazabildiğim için çok mutluyum, Türkiye’nin artık bir ARG’si olduğu için çok daha mutluyum. Önümüzdeki hafta oyunun gidişatıyla ilgili bir timeline hazırlamaya çalışacağım. Ayrıca bu hafta fırsat bulabilirsem “mutfağı” gezip ordan birkaç şey daha aktarmak istiyorum. Siz de bu sırada oyunu kurcalamayı unutmayın!

Reklamlar

1 Yorum

  1. Mehmet Yanki Yonel said,

    Bu yararlı bilgileri paylaştığınız için çok teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: